VANLIGA FRÅGOR | FAQ

Varför ska jag köpa IVON Hexagon LED när vanliga lysrör är billigare?
SVAR: Varför ska man köpa en Ferrari när en Fiat är billigare? Skämt åsido! :-) Allt handlar om vilka behov du har och vad du vill uppnå för resultat. Till skillnad från vanliga lysrör så ger vår produkt ett modernare intryck, den tar mindre plats i höjdled i taket och den ger en betydligt mycket jämnare ljusbild med högre effektivitet per kvadratmeter. Sist men inte minst, så ser det även riktigt häftigt ut och känslan blir något helt annat än med vanliga lysrör.

Hur kopplar jag in produkten?
SVAR: Börja med att montera ihop hela produkten enligt medföljande instruktioner. Dra medföljande kablarna fram till en lämplig strömkälla men koppla INTE in. Ring en behörig elektriker som tar över härifrån och gör sista stegen, dvs kopplar ihop och kopplar in.


Kan jag montera en vanlig stickpropp på de medföljande elkablarna?

SVAR: Absolut, men inte om du är det minsta osäker. Då ska du alltid anlita en certifierad elektriker. Men om du har koll på läget kan du åka till närmsta elgrossist och köpa valfri adapter (vanlig väggkontakt, lampkontakt av äldre modell eller lampkontakt av ny DCL-modell). Om du vill göra ett fast montage med tändning och släckning via väggknapp så måste behörig elektriker anlitas.

Hur många vanliga lysrör motsvarar er Hexagon LED-belysning?
SVAR: Vår belysning som är anpassad för ett 1-bilsgarage och motsvarar ca 4 st lysrörsarmaturer i ljusstyrka. Dock blir ljusflödet jämnare och mer utspritt med vår produkt, vilket de allra flesta uppskattar i garagemiljöer.

Hur gör jag en retur?
SVAR: Det är superenkelt! Det enda du behöver göra är att skicka ett mail till info@ivon.se så ger vi dig ytterligare instruktioner därifrån.

Måste jag alltid betala för frakten?
SVAR: Nej, det går även bra att hämta upp din beställning helt utan kostnad direkt på vårt lager i Sundsvall.


Hur kan jag betala i butiken?

SVAR: Du kan betala enkelt och 100% säkert i vår butik med kort, Klarna faktura eller Swish. Om du väljer faktura så skickas denna ut först när ordern lämnar vårt lager.


Hur lång är leveranstiden?

SVAR: Vår vanliga leveranstid är mellan 2-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar som har lagts i samband med storhelger kräver ofta några extra dagar då Postnord/DHL har högtryck under dessa perioder.


Kan jag lägga till/ta bort produkter från min beställning?

SVAR: Om ordern har skickats så är det inte möjligt. Däremot om vi får information kort efter att din order har lagts så löser vi det utan problem!


Kan jag beställa utanför Sverige?

SVAR: Tyvärr har vi bara möjlighet att skicka inom Sverige för tillfället.


Hur lång garanti är det på era produkter?

SVAR: Vi lämnar alltid 2 års garanti mot fabrikationsfel. Montageskador ersätts ej.


Jag vill montera er belysning i en tvätthall, kan jag göra det?

SVAR: Nej, vår belysning är inte vattentät och är endast ämnad för torra inomhusmiljöer. Lättare vattenstänk eller tillfällig fukt är inga problem, men inte dagligen och under långa perioder klarar produkten av detta. En vattenskadad produkt täcks inte av garantin.


En koppling gick sönder när jag monterade produkten. Hur gör jag?

SVAR: För ett perfekt resultat rekommenderar vi att du beställer en ny koppling direkt från vår hemsida. Men oftast är det inga problem att laga en trasig koppling med lite lim, tejp eller ett buntband.